BLOG

Tegyük fel, hogy a korábban már ismertetett szempontok alapján sikerült kiválasztanotok a számotokra tökéletes esküvői DJ -t, így elvileg az ő személye garanciát jelenthet egy feledhetetlen bulira. Vagy mégsem? A cikkből sok olyan információhoz juthattok, amelyek segítenek a buli alatti legjobb hangulat kialakításában, érdemes tehát elolvasni a részleteket!

 

 

Ha egy tapasztalt esküvői DJ-re bízzátok a nagy nap zenei szolgáltatásait, akkor az egyik legfontosabb lépést megtettétek ahhoz, hogy életetek egyik legjobb buliján vegyetek részt, a saját esküvőtökön. Mégis van néhány dolog, amit szem előtt kell tartani az esküvői helyszín kiválasztásánál, illetve a tánctér kialakításánál, mert bizonyos hiányosságok és adottságok még a legjobb esküvői DJ -t is komoly kihívások elé állíthatják. Nézzünk át ezek közül néhányat!

 

AZ ESKÜVŐ HELYSZÍNE

 

Bár az esküvői helyszín kiválasztása meglehetősen szubjektív dolog, és sokszor kell kompromisszumokat vállalni a távolság, elérhető szálláshelyek, egyéb funkciók miatt, de azt tudni kell, hogy a vendégek hangulatát nagyban befolyásolja a közeg, ahol az esküvőtök napját eltöltik. Az esküvői DJ kiválasztásakor az esküvő helyszíne már adott, így legtöbbször nekünk kell alkalmazkodni annak adottságaihoz. Sajnos sok esetben csak a helyszín előzetes bejárásakor, vagy az esküvő napján derül ki az esküvő DJ számára, hogy bizony fel kell kötnie a gatyát, ha a legjobbat akarja kihozni az adott helyszínen a buliból. Bár szerencsére ritka, de néhány esetben esküvőre kifejezetten alkalmatlan helyszíneken is kell dolgozunk, ilyenkor jellemzően a helyszín elrendezése, kialakítása az, amely végzetesen megtorpedózza a hangulatot.

 

Legjobb olyan helyszínt választani, amely rendelkezik egy zárt kerttel, terasszal, saját, jól megközelíthető parkolóval. Nagyon fontos továbbá, hogy ne legyenek szinteltolások, és semmiképp ne osszátok meg a násznépet több teremben. Nem egy alkalommal tapasztaltam például, hogy a mosdók, illemhelyiségek elhelyezkedése az emeleti rendezvényteremtől 1, vagy akár 2 szinttel lejjebb volt, meglehetősen körülményessé téve ezek megközelítését például az idősebb vendégek részére. Az is hiba, ha a teraszra csak lépcsőzéssel, az esküvői buli helyszínétől külön szinten lehet kijutni, ilyenkor sok esetben a vendégek ott ragadnak, nehéz őket a tánctérre visszacsábítani. A helyszín megosztottsága az esküvői DJ és az esküvő ceremóniamestere számára is kihívásokat jelent, hiszen minél több helyre tudnak “elbújni” a vendégeitek, annál nehezebb őket az esküvő fontos programjaira összehívni.

 

Minden esküvői DJ rémálma egy ilyen lépcső, és a vendégek sem túlzottan örülnek neki

Minden esküvői DJ rémálma egy ilyen lépcső, és a vendégek sem túlzottan örülnek neki.

Szintén a helyszín adottságaihoz sorolható, nagyon fontos szempont a légtechnika, és elegendő mennyiségű klímaberendezés biztosítása. Sajnos a legtöbb helyen állandóan küzdenünk kell ezzel, rendszerint alulméretezik a klímákat. Az üres termet kiválóan lehűtik, de 80-100 vendég megérkezése és a lakodalmas leves jótékony melege után már elveszítik a csatát. Ez már a vacsora alatt is okozhat kellemetlen perceket, de rendszerint ilyenkor van az is, hogy a vendégek többsége a nyitótánc után 10-15 perccel már levegőért kapkodva, félig átázott ruházatban rohan a terasz felé

 

 

A HELYSZÍN KIALAKÍTÁSA, A TÁNCTÉR MEGFELELŐ MÉRETE

 

 

A vendégtér kialakítása sok esetben kötött, az italpult, mosdók, kijáratok miatt, de amit lehet, azt próbáljuk itt is a lehető legjobban elhelyezni. Legjobb döntés, ha a tánctér valahol az italpult környékén helyezkedik el, és lehetőség szerint mindig igyekezzünk valamilyen átmenő forgalmat kialakítani a tánctéren. Abból kell kiindulnunk, hogy csak a legritkább esetben fog minden vendég egyszerre táncolni, így a tánctér méretét elegendő a vendéglétszám felére kalkulálni. Ez számokban nagyjából annyit jelent, hogy 80-100 fős násznép esetén kb. 40-50 négyzetméteres helyet kell biztosítanunk. A túl nagy tánctér riasztó lehet a vendégek számára, így én azt javaslom, hogy inkább az alulméretezés mellett döntsetek. Szintén fontos, hogy az ülésrendet úgy alakítsuk ki, hogy a tánctér széléhez közel eső asztaloknál a násznép fiatalabb tagjai üljenek, az idősebbeket igyekezzünk a középső asztalokhoz ültetni. A jó esküvői DJ figyel a megfelelő hangerőre, de így biztosan nem fogja az idősebb korosztályt sem túl nagy mértékben zavarni a hangos zene, vagy a fények.

 

 

AZ ESKÜVŐ PROGRAMTERVE

 

 

Vendéglétszámtól függetlenül én személy szerint minden esküvőre javaslom a ceremóniamester jelenlétét is. A sok praktikus tanács, segítség mellett elkészíti számotokra az esküvő forgatókönyvét is, a legnagyobb szakértelemmel. A menetrend elkészítésében az esküvői DJ is tud segíteni, de tapasztalatok hiányában semmiképp ne álljatok neki Ti magatok, mert hatalmas hibákat lehet elkövetni.

Alapszabály, hogy ne legyen túl zsúfolt a menetrend, viszont indokolatlanul hosszú “üresjáratokat” se tartalmazzon. Abból kell kiindulni, hogy a násznép az első eseményponttól számítva átlagosan 12-13 órát van jelen az esküvőn, ezt követően már elfáradnak. Így tehát, ha a templomi szertartáshoz már délután 2-kor várjátok a vendégeket, akkor egy egyébként teljesen jól sikerült esküvői buli is véget érhet éjjel 2-3 között. Ebben az esetben ezt egyáltalán nem kell sajnálni, vendégeitek többsége így is maximális elégedettséggel gondol majd vissza erre a napra.

 

Szintén fontos, hogy a menetrendet ne kössétek a vendégek orrára, a kiemelten fontos események, mint pl. vendégvárás, templomi szertartás, polgári szertartás, vacsora kezdés időpontját tökéletesen elegendő megadni, a többi eseménypont, nyitótánc, torta, menyasszonytánc, stb. az est hangulatának megfelelően alakítható és módosítható.

 

Esküvői DJ tapasztalataim alapján én annyit minden esetben szoktam kérni a ceremóniamestertől, hogy a vacsora után, a nyitótáncot megelőzően tartsunk egy legalább 15 perces szünetet, nem árt egy kis pihenés, levegőzés a kiadós vacsora után, valamint gondoljunk a dohányzó, kávézó vendégekre is. Hagyjunk időt beszélgetésre, bátran menjetek körbe az asztaltársaságok között, mindenki örömmel veszi, ha néhány szóval megtisztelitek őket, hiszen Benneteket ünnepelnek ezen a napon. Ne rúgjuk a vendéget az utolsó falattal a szájában a tánctérre, mert annak rendszerint nincs jó vége.

 

A személyes találkozókon, megbeszéléseken egy rutinos esküvői DJ még több tapasztalatot tud megosztani Veletek, de bízom benne, hogy ezzel a néhány gondolattal is segítségetekre voltam.

 

Ha még nem választottátok ki az esküvői DJ -t, kérjetek árajánlatot, beszélgessünk egyet online, vagy személyesen!

online ajanlat 

Kiemelt esküvői szolgáltató partnerek, akikkel biztosan gördülékeny a munka



PAPUCSEK JÓZSEF - Ceremóniamester


DÉBER GÁBOR - Esküvő fotó


BOKÁNYI ATTILA - Esküvő film, cinematográfia


KORMOS RÓBERT - Ceremóniamester


MAROSI VIKTOR - Ceremóniamester


OCSKAY RUDOLF - Ceremóniamester


PINTÉR TAMÁS - Ceremóniamester


HOTEL KARDOSFA Zselickisfalud - Esküvő helyszín


TÓPART HOTEL Balatonvilágos - Esküvő helyszín


ÁGOSTHÁZY BOTOND - Esküvő fotó


MIREX FILM&FOTO