BLOG

Az esküvő megtervezésekor az egyéb teendők mellett nagyon fontos az is, hogy a leginkább odaillő zenéket válasszuk ki a különböző történésekhez. De melyek ezek az eseménypontok, hova, milyen jellegű zenéket érdemes választani?

 

Az esküvő valóban egy érzelmi hullámvasút, ahol a meghitt pillanatok, poénos események, pörgős bulizás egymást váltják, és minden ilyen szituációhoz megfelelő zenei aláfestést kell választanunk. Az ilyen eseményekhez a párok általában határozott zenei elképzeléssel rendelkeznek, de ha mégsem így van, bátran kérjétek az esküvői DJ segítségét ebben is.

 

Nézzünk át néhány olyan pontot az esküvő menetrendjéből, ahová biztosan kell valamilyen zenét választanotok!

 

VENDÉGVÁRÁS

 

Az első olyan esemény, ahol már érdemes kellemesen halk háttérzenével várni vendégeiteket. Ez a szolgáltatás a legtöbb esküvői DJ “alap árajánlatában” is szerepel, különösen akkor, ha igénybe vettétek a helyszíni polgári szertartás hangosítását is. Az állófogadások stílusához illően érdemes a zenéket kiválasztani, ez lehet akár lounge, “bárzene”, de fiatalosabb násznép esetén akár modernebb dalok is, amelyek már kellemes hangulatot teremtenek, megtartva emellett a háttérzenei jelleget. Biztos vagyok abban, hogy a tapasztalt esküvői DJ kollégák megoldják ezt segítség nélkül is, és rendelkeznek a megfelelő zenékkel, de ha Ti szeretnétek kiválasztani az itt elhangzó dalokat, én személy szerint azt is nagyon szívesen összeállítom Nektek.

 

 

POLGÁRI SZERTARTÁS ZENÉI, AZ ESKÜVŐI DJ HANGOSÍTÁSI FELADATAI

 

Szerencsére napjainkban már az önkormányzatok lehetőséget biztosítanak az esküvő helyszínére kihelyezett polgári házasságkötő szertartásra is, így, ha a lakodalom napján van a szertartás, akkor az szinte mindig a vacsora és az esti buli helyszínéül szolgáló étterem, szálloda kertjében történik meg. Ebben az esetben vagy a helyszín, vagy pedig az esküvői DJ biztosítja a hangosítást és az ahhoz szükséges eszközöket, de erre kicsit később részletesen is kitérek.

 

Az anyakönyvvezetők is egyre többször rugalmasan kezelik a párok kérését, sokkal nyitottabbak az új ötletekre, sőt, sokszor már a szertartás szövegét is a házasulandó párok kérésének megfelelően állítják össze, a kötelező hivatalos elemek megtartása mellett. 

 

 

Mint minden szolgáltatásért, természetesen ezért is fizetni kell, ennek díját a választott település önkormányzata határozza meg, sajnos sokszor olyan mértékben, amit az arcukon lévő bőr vastagsága elbír. Emiatt hatalmas különbségeket találunk egy budapesti, belső kerületben lévő, és egy vidéki, kisebb településen igényelt kihelyezett polgári szertartás árai között. Előbbinél az árak akár a 60-80ezer forintot is elérhetik, utóbbi esetben megúszhatjuk az egészet 20-30ezer forintból (vagy akár ettől kisebb összegből). Fontos tudni, hogy ennek az összegnek töredékét kapják meg ténylegesen a szertartást lebonyolító anyakönyvvezetők, és a kifizetett díj jelentős része az önkormányzat kasszájában landol.

 

Kire bízd a polgári szertartás hangosítását?

 

Ahogy korábban már említettem, egyre több helyszín kínál a szertartás hangosítására is opciókat a párok részére. Természetesen nem fogok egyetlen helyet sem nevesíteni, csupán a tapasztalataimat írom le ezzel a “szolgáltatással” kapcsolatban. A szolgáltatás szó az előbb azért került idézőjelbe, mert sajnos a legtöbb esetben a helyszínek által biztosított ceremónia hangosítás mindennek nevezhető, csak minőségi megoldásnak nem.

 

Tisztelet a kivételnek, pozitív példák ugyanis mindig vannak, de 10 helyszínből nagyjából 1-nél tapasztalok valóban tökéletes technikai eszközökkel kivitelezett, minőségi szertartás hangosítást. Az esetek többségében borzasztó esztétikai elrendezéssel, mindenhonnan lógó kábelekkel, a legolcsóbb, művelődési házak táncóráin sem használt minőségű hangfalakkal és mikrofonokkal találkozom. Az eredmény: recsegő hangfalak, gerjedő, sípoló mikrofon, érthetetlen beszéd, nem megfelelő arányok a szertartás zenéi és a mikrofon hangereje között, rosszkor elindított bevonuló zene (a legrosszabb esetben teljesen más dal, mint amit a pár előzetesen megadott) és egy ott szerencsétlenkedő, hozzá nem értő pincér (naná ,hogy nem ért hozzá, hiszen nem ez a szakmája), akinek éppen nem volt jobb dolga, így a főnök őt dobta oda szertartást hangosítani.

 

Biztosan van olyan helyszín, aki ugyanezt el tudja mondani egy esküvői DJ-ről is. Magam is számtalanszor hallom vissza, hogy “a múlt heti DJ olyan balfék volt, hogy teljesen elszúrta az egész szertartás hangosítását”. Ilyenkor a már korábban említett technikai felkészültség, hozzáértés teljes hiánya okozza a problémát. Valószínűleg az a pár sikeresen megspórolta az a 50-60 ezer forintot, azt gondolva, hogy mekkora üzletet csinált azzal, hogy a 190 ezer forintos árajánlatú DJ helyett kiválasztott egy 140 ezer forintosat. Erről egy korábbi cikkemben már részletesen írtam, nem szerencsés dolog a zenei szolgáltatón spórolni, mert később sokkal drágább lehet az egész, de ott már megfizethetetlen és pótolhatatlan lesz az elbaltázott szertartás hangosítás.

 

Nagyképűség nélkül állítom, hogy a tapasztalt, felelősségteljes esküvői DJ-k többsége tökéletes minőségű technikai eszközökkel és szaktudással, tapasztalatokkal rendelkezik ahhoz, hogy egy polgári szertartást a legjobb minőségben hangosítson. Kérdezzetek rá nyugodtan az árajánlatnál, hogy milyen minőségű, árfekvésű eszközöket fog használni, és nyugodtan kérjétek azt is, hogy ezt a szerződésben is rögzítse. Ugyanez igaz a helyszínekre is, bátran kérjetek információt arról, hogy pontosan ki fogja a szertartást hangosítani, milyen eszközzel, és nem utolsó szempontként mekkora összeget számláz ki ezért a helyszín. Szinte biztos vagyok abban, hogy ez jóval nagyobb összeg lesz annál, amelyet az esküvői DJ kérne el ezért a szolgáltatásért. Ráadásul itt kell figyelembe venni a korábban írt eszközminőségi tényezőket is, amelyek szem előtt tartásával már biztosan jóval drágább lehet a helyszín által biztosított hangosítás.

Az esküvői DJ-k többsége 15-30 ezer forint körüli összeget kér el a szertartás hangosításáért, és az előtte-utána lévő időszakban (általában 30-30 perc) a háttérzene biztosításáért. Nem nagyon hallottam még olyan helyszínről, ahol ez a szolgáltatás 40-50 ezer forint alatt lett volna, tehát biztosan jobban jártok, ha a hangosítást az esküvői DJ-re bízzátok. 

Czeba Máté esküvő Dj - Polgári szertartás hangosítás

Polgári szertartás hangosítás a legjobb minőségben, Ági & Balázs esküvőjén, a Lantai birtokon.

Sajnos olyan helyzet is van, hogy a helyszín egészen egyszerűen nem engedi, hogy az esküvői DJ hangosítson, különböző okokra hivatkozva próbálják a párokra erőszakolni a saját szolgáltatásukat, jóval drágábban. Ha a saját esküvőmről lenne szó, valószínűleg már egy ilyen megnyilvánulás miatt is azonnal másik helyszín után néznék, de persze ez csak az én véleményem :)

 

A “kedvenc” megoldásom, amikor a helyszín az általa biztosított technikai eszközöket kifizetteti a párral, majd elegánsan azt mondja, hogy ők embert nem tudnak biztosítani a hangosításra, így azt az esküvői DJ-nek kell megoldani, de a helyszín eszközeivel. 

Mondanom sem kell, hogy én (és remélhetőleg minden felelősségteljes esküvői DJ) azonnal hátralépek ilyen esetben, hiszen senki nem vállalja be azt, hogy egy teljesen idegen, legtöbb esetben rossz minőségű hangtechnika mögé odaálljon, majd bármilyen probléma esetén a násznép, és az anyakönyvvezető szúrós tekintetében “fürödjön”, a helyszín pocsék eszközei miatt. Ezt én az elején tisztázni szoktam, hogy köszönöm, de ilyenben nem kívánok részt venni, vagy én hangosítok a saját eszközeimmel, vagy oldja meg a helyszín teljes egészében a szertartás hangosítását. 

Nagyon extrém példa, de az is előfordult már, hogy a helyszínre érve, látva az ott található technikai eszközöket és fejetlenséget, felajánlottam a párnak, hogy a saját érdekükben, díjmentesen biztosítom inkább a szertartás hangosítását, de akkor sem hagytam, hogy életük egyik legszebb eseményét a hozzá nem értés tegye tönkre.

 

A szertartáshoz kiválasztott zenéket az anyakönyvvezető / szertartásvezető menetrendje is befolyásolja, nem mindenki szereti, ha a beszéd alatt szól háttérzene, és vannak olyan részei a hivatalos szertartásnak, ahol nem szólhat semmilyen zene (például a jogszabályi résznél és az igen-ek kimondásánál). Ha az anyakönyvvezető beleegyezik, akkor a beszédek alatt is szólhat nagyon halk zene, ebben az esetben viszont mindig instrumentális, ének nélküli dalokat kell kiválasztani, de a legjobb, ha ezt az esküvői DJ-re bízzátok. Általánosságban az alábbi eseménypontokhoz illik és kell zenét választani:

  1. Bevonulás. Itt lehet több variáció, vagy együtt vonultok be, vagy egymás után, de olyan verzió is van, hogy a vőlegény az anyakönyvvezető előtt várja a menyasszonyt.  A klasszikus sorrend, hogy először a vőlegény érkezik, majd a koszorúslányok, gyűrűvivő kislány/kisfiú (kutya :D ), és végül a menyasszony.
  2. Aláírás, gyűrűhúzás. A legtöbb esetben ezek egymást követő eseménypontok, így elegendő egy, hosszabb zenét választani.
  3. Homoköntés, faültetés, képfestés, fröccs készítése vagy bármilyen kreatív, közös “produkció a szertartás alatt. Ez a klasszikus gyertyagyújtást hivatott helyettesíteni, mindenki nagy-nagy örömére, hiszen nem csak egy elavult szokásról van szó, de nagyon kellemetlen szituációkat okozhat a gyertyák folyamatos kialvása szabadtéri szertartás esetén :)
  4. Szülőköszöntés, köszönő ajándékok átadása.
  5. Pezsgős koccintás, gratuláció.
  6. Kivonulás.

 

Nagyon fontos, hogy az 5. és 6. pontban meghatározott koccintás, gratuláció, kivonulás hármast előre egyeztessétek az anyakönyvvezetővel, ceremóniamesterrel és a hangosítást végző esküvői DJ-vel is. Ha ez a rész nem egyértelmű, akkor nagy fejetlenséget tud okozni, sokszor a pár sem tudja, hogy kivonuljon, vagy maradjon-e ott szűk körben az anyakönyvi asztalnál, a vendégek nem érzik, hogy mikor mehetnek oda gratulálni, stb. Jobb ezeket előre megbeszélni, a ceremóniamester pedig a szertartás végén rögtön átveheti a szót az anyakönyvvezetőtől, és az ő útmutatása alapján tudjátok lebonyolítani a gratulációt, később pedig a fotózást.

 

BEVONULÓ ZENE  A VACSORA ELŐTT

 

A modern esküvők kötelező kelléke, és tökéletes hangulatfokozó eleme, ha a ceremóniamester először a vendégeket ülteti le a teremben, elmondja a szükséges technikai információkat, bemutatkozást, és csak ezután érkezik a házaspár. Külföldi esküvők esetén ez mindennapos dolog, hazánkban néha még idegenkednek ettől, különösen azok a párok, akik nem szeretnek szerepelni. Higgyétek el, hogy hatalmas élmény bevonulni egy terembe az általatok kiválasztott zenére úgy, hogy közben a násznép teljes ovációját élvezitek. A bátrabb párok ilyenkor le is “pacsiznak” a különböző vendégasztalokkal, és így vonulnak a főasztalhoz. Megfelelő zenével és az esküvői DJ fénytechnikájával még jobban emelhető a bevonulás színvonala, az én véleményem is az, hogy ezt kár lenne kihagyni ezen a napon :)

 

AZ ESTI BULI ZENEI KÍVÁNSÁGAI

 

Valószínűleg Ti is azért kezdtetek esküvői DJ keresésbe, hogy a legjobb kezekben legyen az esküvő zenei része. Én az online konzultációk és személyes találkozó alatt minden párral részletesen átbeszélem a zenei vonalat, megkérdezem, mennyire ismerik a meghívott vendégek ízlését, melyek azok a zenei stílusok, amiket kedvelnek, stb. Lehetőségetek van leadni számomra egy listát azokból a dalokból, amelyeket mindenképp hallani szeretnétek az esküvőn, és azt is leírhatjátok, hogy melyek azok az előadók, zeneszámok, amit lehetőség szerint kerülni szeretnétek esküvőtökön. Fontos azonban, hogy ne kössétek meg teljesen az esküvői DJ kezét, zenei kívánságokból sem kell több száz dalt elküldeni (ez egyébként bele sem fér egy átlagos esküvő hosszába), elegendő a valóban legkedvesebb 30-40 dalt elküldeni egy lista formájában. Így is sokszor előfordul, hogy az előzetes várakozásokkal ellentétben teljesen más zenékre van szükség a helyszínen, és ilyenkor a legjobb döntés, ha az esküvői DJ-re bízzátok a hangulatot és a zenék összeállítását.

Czeba Máté esküvő DJ - István Fogadó, Sormás, esküvő A tánctér szinte teljesen megtelt az első esküvőn, amelyet a koronavírus miatti korlátozások feloldása után tartottunk június 6-án. Sok éves esküvői DJ tapasztalatra és munkára van szükség ahhoz hogy egy ilyen bizonytalan helyzetben is a tánctérre csábítsuk a vendégeket.

 

NYITÓTÁNC

 

A vacsora utáni egyik legszebb esemény, amellyel hivatalosan is megnyílik az est zenés-táncos része, ezt követően a vendégek is birtokba vehetik a táncteret. Több megoldás is létezik, ha nem szeretnétek koreográfiát betanulni, akkor elegendő egy kedvelt lassú számot kiválasztani, amely alatt másfél-két percig egymással táncoltok, majd utána bevonhatóak a szülők, közeli családtagok is a táncba. A másik véglet, amikor a pár egészen bonyolult táncokat is betanul, legyen szó akár egy keringőről, akár pedig egy több dalból összevágott meglepetés táncról. Bármelyik megoldást választhatjátok, a lényeg, hogy történjen valami, ami elindítja az esti bulit. A meglepetés tánc zenéinek összevágásánál nyugodtan kérjétek az esküvői DJ segítségét.

 

TORTA

 

Azt hiszem, hosszabb kifejtést nem igényel, a tortát is zenére szokták behozni, érdemes vidám, pörgős zenét választani ehhez az eseményhez. A vőfélyek ilyenkor szokták azonnal a “jajj de jó a habos süteményt” előhozni, ezt a gondolatot csírájában kell elfojtani bennük, ettől azért jóval ideillőbb zenék léteznek már. Jött már be torta pl. AC/DC - Thunderstruck -ra is, mondanom sem kell, hogy a hatás nem maradt el :)

 

GYERTYAFÉNY KERINGŐ

 

Ha a klasszikus értelemben vett hagyományait nem is tartjátok ennek a táncnak, és nem abban a formában és időpontban illesztitek be az estébe, én mindenképp javaslom, hogy találjatok helyet ennek az eseménynek is. Tökéletes megoldás lehet például a tortával összekötni, és a torta behozatala előtt eltáncolni, rengeteg szép fotót tud készíteni az esküvő fényképésze is ennél az eseménynél Rólatok.

 

MENYASSZONYTÁNC

 

Sokan elavult, “pénzkolduló” szokásnak tartják, többször hallom, hogy a fotós-videós szolgáltatók ki nem állhatják ezt az eseményt, de én még mindig azt mondom, hogy ha másért nem, egy jó poénnak érdemes megtartani ezt a táncot. Sokan az esküvői DJ-t amiatt választják, hogy ne legyen mulatós zene az est folyamán, viszont a tapasztalatok azt mutatják, hogy néhány vendég, ha rövid időre is, de igényli ezeket a zenéket. Ha van menyasszonytánc, akkor oda még mindig klasszikus mulatós-lakodalmas zenék a megfelelőek, és ezzel kedvére tehettek azoknak a vendégeknek is, akik szeretik ezt a stílust. Ezt a 20-25 percet már csak viccből is ki lehet bírni, összekötve egy jól megszervezett bolondmenyasszony tánccal pedig teljesen feldobhatja az éjfél körüli részt.

Természetesen van már korszerűbb, a modern esküvőkbe jobban beleillő megoldás a menyasszonytánc helyettesítésére, ilyenkor általában a vacsora után szoktunk a programtervbe illeszteni egy ajándékátadást, aki pedig nem szeretne pénzes menyasszonytáncot, annak a vendégek által vásárolt sorsjegyet szoktuk javasolni, erről viszont előre tájékoztatni illik a meghívottakat.

 

Ha felkeltettem érdeklődéseteket, írjatok bátran elérhetőségeimre, hívjatok telefonon, vagy kérjetek árajánlatot az alábbi linken!

online ajanlat 

Kiemelt esküvői szolgáltató partnerek, akikkel biztosan gördülékeny a munka



PAPUCSEK JÓZSEF - Ceremóniamester


DÉBER GÁBOR - Esküvő fotó


BOKÁNYI ATTILA - Esküvő film, cinematográfia


KORMOS RÓBERT - Ceremóniamester


MAROSI VIKTOR - Ceremóniamester


OCSKAY RUDOLF - Ceremóniamester


MOÓR DÁVID - Fényképész


HOTEL KARDOSFA Zselickisfalud - Esküvő helyszín


SESSION HOTEL Ráckeve - Esküvő helyszín


ÁGOSTHÁZY BOTOND - Esküvő fotó


MIREX FILM&FOTO