ESKÜVŐI DJ BLOG

Bár látszólag csak a vendéglétszám, na és persze a pénztárcátok szempontjából van jelentősége annak, hogy kiket hívtok meg az esküvőre, de az esküvői DJ munkája és az egész buli hangulata is múlhat azon, hogy milyen összetételű násznépet “igazoltok” esküvőtök napjára.

 

A KEVESEBB NÉHA TÖBB?

 

Lehet, hogy ez a mondás az élet sok területén megállja a helyét, de az esküvő vendéglétszámánál biztosan nem. Ez persze nem azt jelenti, hogy az összes létező Facebook ismerősödet meg kell hívnod az esküvőre, de esküvői DJ tapasztalataim alapján azért elmondható, hogy nagyobb létszámú esküvőkön kisebb eséllyel futunk bele rossz buliba. Mint ahogy mindenhol, itt is vannak ellenpéldák: voltam már olyan esküvőn is, ahol a 30 fős násznépből 30 bulizott megállás nélkül, és sajnos arra is van példa, hogy 70-80 fővel is “akadoznak a fogaskerekek” a buli gépezetében.

 

DE MI LEHET ENNEK AZ OKA?

 

Elintézhetnénk azzal, hogy biztosan rossz, vagy épp nagyon jó volt az esküvői DJ, és valószínűleg az élet is igazolt már erre vonatkozó példákat, de a válasz mégsem ilyen egyszerű. Egy korábbi cikkben már említettem, hogy mennyi minden, milyen nagy mértékben befolyásolhatja az esküvői buli hangulatát, de most kifejezetten a násznéppel kapcsolatban írnék néhány észrevételt.

 

Az első, és talán legfontosabb: FELEJTSÉTEK EL A “KIT ILLIK MEGHÍVNI” SABLONT!

Nincs, és soha nem is volt arra vonatkozó előírás, hogy kik azok a személyek, akiket kötelező jelleggel, vagy illendőségből kell meghívni az esküvőre.

A polgári házasságkötő szertartásnak persze vannak jogszabályi feltételei, de ott nem illendőségi kérdések döntenek, egész egyszerűen kötelező legalább két tanúval együtt megjelenni :) Ebből persze az is adódik, hogy a tanúktól nem fogtok két pacsi kíséretében elköszönni a szertartás után, az esküvői vacsora előtt (már csak azért sem, mert később is adódhatnak feladataik), tehát őket tekinthetjük kötelező résztvevőknek :)

Az persze egyértelmű, hogy a szűk család, és a legjobb barátaitok részt fognak venni az esküvőtökön. A hozzátok közel álló családtagok rendszerint a szülők, nagyszülők, és testvérek, tekinthetjük úgy, hogy őket feltétel nélkül szokás meghívni az esküvőre.

 

DE MI A HELYZET A TÁVOLABBI ROKONOKKAL?

 

Ahogy mindenkinek, nyilván Nektek is vannak olyan rokonok, családtagok, akikkel a távolság, vagy a különböző életforma miatt szinte soha nem tartjátok a kapcsolatot. Egyáltalán nem ciki, ha őket nem hívjátok meg az esküvőre! Még akkor sem, ha mondjuk “genetikailag” egy viszonylag közeli családtagról, akár unokatestvérről van szó! Sőt, bár ezt kevesen mondják ki az ifjú pár felé, de nagy valószínűséggel az ilyen távoli rokonoknak csak egy jó nagy feladatot akasztotok a nyakába, ha mégis meghívjátok őket. 

Előfordulhat az is, hogy a hátuk közepére sem kívánják az esküvőtöket (vagy akár jönnek a mit vegyek fel, vajon kik lesznek ott, mennyi pénzt adjak, stb kérdések), de mivel meghívtátok őket, ők is kötelezőnek fogják érezni a részvételt.

Márpedig olyan vendégekkel nem lesz fergeteges a buli, akiket Ti illendőségből hívtatok meg, ők pedig kötelező jelleggel vesznek részt az esküvőtökön, 10 percenként az órájukat nézegetve, ásítozva.

 

AKKOR A CIKK CÍME AZ IS LEHETNE, HOGY KIT NE HÍVJ MEG AZ ESKÜVŐDRE?

 

Akár igen, és itt is illik tabuk nélkül beszélni, és már az esküvő előtt meghozni kellemetlen döntéseket. HOGY MIÉRT? Mert inkább legyen az esküvő előtt pár kellemetlen döntés, mint az esküvő napján sok kellemetlen szituáció, ami a többi vendég hangulatát is porig húzhatja. Összességében tehát leginkább a saját érdeketekben, és azért, hogy tényleg önfeledten tudjatok szórakozni a nagy napon! Sajnos esküvői DJ -ként már rengeteg kényelmetlen szituációt láttam “élesben” az esküvő napján, mindezt csak azért, mert “muszájból” volt ott valaki.

Ha van egy haverod, akiről tudod, hogy már a délutáni polgári szertartás alatt részeg lesz, és nem tud viselkedni, ha alkoholt lát, akkor ne érezd kötelességednek az ő meghívását.  Ugyanez vonatkozik az alkohol hatására érfelvágós, mélydepressziós hangulatba kerülő barátnőkre is, különösen akkor, ha mindezt akár már a vacsora előtt is képesek előadni. Sajnos ilyenre is volt már nem egyszer példa, és nagyon kellemetlen volt őt “elkülöníteni” a násznéptől. 

Ha valamelyik szülő elvált, és ki nem állhatod az új élettársát, akkor az új partnerét se hívd meg. A vér szerinti szülő ezt biztosan meg fogja érteni, Neked pedig valószínűleg nem hiányzik, hogy az egész vacsora alatt puskaporos legyen a levegő, majd később, az alkohol hatására esetleg ezer éves sérelmek repkedjenek egymás fejéhez. 

 

Ezek biztosan nehéz döntések az esküvő előtt, de higgyétek el, sokkal jobb megelőzni az ebből fakadó kellemetlenségeket, és nyugodtan eltölteni ezt az estét.

 

AKIKET VISZONT MINDENKÉPP MEG KELL HÍVNI, azok a legjobb barátok, haverok, ők ugyanis biztosan színesíteni fogják az esküvőtöket, ráadásként pedig megbízható támaszt adnak az esküvői DJ-nek is a bulihoz, mert lehet rájuk alapozni a hangulatot.

Sajnos volt néhány olyan esküvő, ahol a közeli-távoli családtagok meghívása miatt már nem jutott kapacitás a barátokra. Ez már önmagában is problémás, ráadásul a menyasszony és vőlegény családja teljesen más közegből érkezett, a rokonok sem igazán ismerték egymást, így “klikkesedve”, az asztalnál ülve töltötték az egész estét. Egy 20-30 fős, rokonoktól független haveri-baráti kör megmenthette volna ezt a bulit is, ennek hiányában azonban meglehetősen laposra sikerült a hangulat. Itt fontos megjegyezni - bár ezt kevés esküvői DJ “szájából” fogjátok hallani - , hogy a buli hangulata legalább 50%-ban nem az esküvői DJ tudásán, hanem a násznép, az esküvő vendégeinek összetételén (és persze a helyszín által biztosított egyéb körülményeken) múlik.

 

NÉHÁNY SZÓ AZ ESKÜVŐ VENDÉGEINEK ÜLTETÉSRŐL…

 

A vacsora asztalok összetételének kialakítása napjainkban gyakorlatilag teljesen változó, rengeteg ültetési renddel találkoztam már. Általános “szabály”, hogy a főasztalnál az ijfú pár, a szülők, és a tanúk foglalnak helyet. Sok esetben viszont mindössze két fős főasztallal találkozom, és már a legközelebbi családtagok is külön asztalnál ülnek. Ez lehet egészen egyszerűen az ifjú pár elképzelése is, de praktikussági okok is húzódhatnak a háttérben. Ilyen ok lehet például, ha valamelyik szülő elvált, és nem szeretnétek dönteni arról, hogy ki üljön a főasztalnál, és ki a vendégasztalok között.

 

KI HOL FOGLALJON HELYET?

 

A tapasztalt esküvői DJ nagyon óvatosan bánik a hangerővel, és jó érzékkel találja el azt a szintet, amely a tánctéren optimális, élvezhető hangzást biztosít, a vendégasztaloknál viszont még jól lehet beszélgetni. Sok helyszín azonban alkalmatlan erre a kis tér, vagy az elrendezés, adottságok miatt, és a legnagyobb igyekezetünk ellenére is valamennyire hangos lesz a zene a tánctérhez közel lévő asztaloknál is.

Emiatt a tánctér melletti asztalokhoz mindenképp a haverokat, barátokat ültessétek, nagy valószínűséggel ők egyébként is bulizni fognak, az idősebb rokonság az asztalnál ülve viszont nem feltétlenül élvezné a hangerőt.

 

 

MIÉRT FONTOS AZ ESKÜVŐI DJ SZEMPONTJÁBÓL A NÁSZNÉP ÖSSZETÉTELE?

 

Néhány szóban már említettem korábban, hogy mennyiben befolyásolja a bulit az esküvő vendégeinek összeállítása, de végezetül kiemelnék néhány szempontot, ami igazán lényeges számunkra.

 

  1. A zenei szolgáltató kiválasztásánál vegyétek figyelembe, hogy várhatóan milyen vendégeket hívtok majd az esküvőre. Sajnos néhány esetben mellényúl a pár, és olyan helyre hívnak esküvői DJ -t, ahova igazából egy jófajta mulatós zenész kellett volna, hatalmas mennyiségű esküvői mulatós, csárdás, stb. nótával.
  2. Felelősséggel tartoztok a vendégeitekért, és ők is azért, hogy Nektek valóban az egyik legboldogabb nap legyen az esküvő napja az életetekben. A boldogságot viszont jelentősen csorbíthatja, ha a vendég a túlzott alkoholbevitel miatt magára borít egy fényállványt, ezzel jelentős anyagi kárt is okozva, vagy épp  telelocsolja a táncteret a poharából, ami miatt aztán hosszú percekig csúszkálnak a vendégeitek, vagy egész egyszerűen otthagyják a parkettet. Természetesen igyekszünk minden óvintézkedést szem előtt tartva, mindig a legjobb helyre rakni az állványokat, de ha egy 100 kilós ember magatehetetlenül, részegen dől neki a fényállványnak, vagy a hangfalnak, arra mi esküvői DJ -k sem tudunk mindig felkészülni. Én magam csak annyit szoktam mondani, hogy az esküvőt mindig méltósággal kezdjük el, és igyekezzünk méltósággal is befejezni :)
  3. Haverok-barátok nélkül nehezebb a buli. Persze valószínűleg Ti is éreztétek már rendkívül jól magatokat egy-egy családi rendezvényen, szülőkkel, rokonokkal, grillezés, vagy egy jó vacsora közben, de azért az első emlék, ami egy ilyen összejövetelről eszetekbe jut, az a beszélgetés. Az esküvő viszont a bulizásról is szól, amely jó esetben hajnalig tart, tehát fontos, hogy azok a legjobb iskolai, munkahelyi barátaitok, haverok is részt vegyenek rajta, akikkel annak idején számtalan reggelig tartó buliban vettetek részt.

 

 

Ha még nem találtátok meg a számotokra legjobb esküvői DJ személyét, kérjetek árajánlatot Tőlem is!

Facebook

Esküvői pillanatok

Kiemelt esküvői szolgáltató partnerek, akikkel biztosan gördülékeny a munka



PAPUCSEK JÓZSEF - Ceremóniamester


DÉBER GÁBOR - Esküvő fotó


BOKÁNYI ATTILA - Esküvő film, cinematográfia


KORMOS RÓBERT - Ceremóniamester


MAROSI VIKTOR - Ceremóniamester


OCSKAY RUDOLF - Ceremóniamester


MOÓR DÁVID - Fényképész


HOTEL KARDOSFA Zselickisfalud - Esküvő helyszín


SESSION HOTEL Ráckeve - Esküvő helyszín


ÁGOSTHÁZY BOTOND - Esküvő fotó


MIREX FILM&FOTO - Esküvői film & fotó, szelfigép


TÓPART HOTEL Balatonvilágos - Esküvő helyszín


JÁVORI FOTÓ - Esküvői film, fotó