ESKÜVŐI DJ BLOG

Bizonyára Bennetek is rengeteg kérdés merül fel az esküvői DJ szolgáltatók keresésénél, próbáltok különböző szempontokat figyelembe venni az ajánlatkéréshez. A Google kereső “jó barát” ilyenkor is, viszont az egyértelműen lehetetlen, hogy az ott megjelent esküvői DJ -k mindegyikétől kérjetek (és kapjatok) árajánlatot, emiatt valószínűleg igyekeztek még az ajánlatkérés előtt a lehető legtöbb információt begyűjteni néhány esküvői DJ -ről. Hogyan dolgozik egy esküvői DJ? Mennyire lesz részletes az árajánlat, mi alapján tudjátok összehasonlítani a szolgáltatókat? Várhatóan milyen összegű árajánlatot fogtok kapni az esküvői DJ-től? Többek között ezekre a kérdésekre is választ kaphattok az alábbi blog bejegyzésből, sok más információval is kiegészítve, melyekkel egy kicsit közelebb kerülhettek a munkámhoz.

MIT LÁTHATTOK NÁLAM AZ ESKÜVŐI DJ PULT MÖGÖTT?

 

Látszólag lényegtelen információ is lehetne számotokra, hogy milyen zenei eszközök forognak az esküvői DJ keze alatt, Nektek a végeredmény számít, hogy jó legyen a buli, és a vendégeitek jól érezzék magukat. De a jó munkához jó “szerszámok” is kellenek, az árajánlatok végösszegénél pedig meghatározó lehet, hogy az esküvői DJ mennyire nyúlt mélyen a zsebébe, amikor a saját munkaeszközeit vásárolta. Természetesen nekem sem mindegy, hogy milyen minőségű eszközökkel dolgozom, mennyire kényelmes velük a munka, de a legfontosabb mégis az, hogy ez által Ti is megnyugodhattok és szinte teljesen kizárhatjátok a technikai “bakik” lehetőségét. Arról egy korábbi cikkben IDE KATTINTVA olvashattok, hogy milyen tényezőkön múlik egy esküvői DJ ára, és milyen nagy a szórás az eszközök minősége és ára között. Ha csak egy konkrét eszközt szeretnék kiemelni, akkor legyen az maga a DJ pult (média lejtászó, vagy vezérlő) ára: egy kezdő szett elérhető már nagyjából 100 ezer forintért, de a legdrágább DJ pult akár 2 millió feletti összeg is lehet.

 

Esküvői DJ pult a székesfehérvári M-Étteremben, Mirjam és Ricsi esküvőjén

 

Azt vallom, hogy egy esküvőnél nem szabad spórolni az eszközök minőségén, ennek megfelelően nálam jelenleg az alábbi eszközök biztosítják a zavartalan munkát:

 

PIONEER XDJ-XZ típusú, all in one DJ rendszer.

A Pioneer márkát a profi esküvői DJ -k körében nem kell bemutatni, de akár laikusként is lehet hallani a márka legendás megbízhatóságáról. AZ XDJ-XZ az egyik legújabb, kompakt rendszer, ha ilyennel dolgozik az esküvői DJ, akkor ott nagy baj nem lehet.

 

MACBOOK PRO.

Különféle “márka harcokba”, pro és kontra érvekbe most nem mennék bele, egész egyszerűen nekem ez vált be a profi DJ pult kiegészítéseként. A zenék nálam a hordozható háttértárolók mellett DJ szoftverről is mennek, emiatt fontos egy prémium minőségű laptop jelenléte az esküvői DJ pultban, és a polgári esküvői szertartások hangosításánál.

 

IPAD.

A zenék tökéletes megszólalása mellett a legfontosabb a fénytechnika működtetése, a mai kor elvárásainak megfelelően. Ezt nálam egy vezeték nélküli (szoftverrel vezérelt) DMX rendszer biztosítja, melynek irányításához elengedhetetlenül szükséges az iPad. Ez viszont olyan szabadságot ad a munkámban, hogy akár a tánctér közepén állva állíthatom be a fényeket a kívánt színekre, a fotós, filmes kollégák kéréseinek megfelelően. 

 

 

MIKOR ÉRKEZEL MEG AZ ESKÜVŐNKRE ÉS HÁNY ÓRÁS RENDELKEZÉSRE ÁLLÁST TARTALMAZ AZ ÁRAJÁNLAT?

 

Már az ONLINE AJÁNLATKÉRÉS menüpontban is kérek Tőletek egy tájékoztató időpontot arra vonatkozóan, hogy várhatóan mikor fog kezdődni a rendezvény. Ez az időpont általában azt jelöli, amikor maga a vendégvárás kezdődik, persze ez attól is függ, hogy a polgári esküvői szertartás is a vacsora helyszínén lesz-e, illetve annak hangosításával engem bíztok-e meg. Ami biztos, hogy nekem a vendégvárás előtt legalább 2 órával már a helyszínen kell lennem, vagyis egy 17:00-kor kezdődő szertartás esetén, 16:00-ás vendégvárásnál ez azt jelenti, hogy 13:30-14:00 között biztosan meg fogok érkezni esküvőtök helyszínére.

 

Az esküvői DJ munkájában kevésbé mérhetőek “csomagokban” a kért szolgáltatások. Amíg egy esküvői fotós, filmes 8-10-12 órás csomagokkal dolgozik, és ez objektíven mérhető (megérkezik, és onnantól rögzíti az éppen zajló eseményeket, készülődést, szertartást, különböző csoportképeket, és általában a menyasszonytánc végén távozik a helyszínről), addig az esküvői DJ munkájánál ez nem ennyire egyszerű. Épp ezért én az esküvői DJ szolgáltatás összességére soha nem adok meg óradíjat, külön kezelem a polgári szertartás hangosítását, a vendégváráshoz szükséges zenét, és magát az esküvői DJ szolgáltatást. Utóbbi időtartamát rendszerint az első táncos eseményponttól (jellemzően a nyitótánc időpontja, ideális menetrend esetén 21:00 környékén) számított 7 órában határozom meg, tehát nálam biztosan nem fogtok olyannal találkozni, hogy pl. éjjel 2 óra után már hosszabbítási óradíjat kell fizetnetek. Az árajánlatokat is ennek megfelelően készítem el, így biztosak lehettek abban, hogy ha 21:00-kor kezdődik a buli, akkor hajnal 04:00-ig hosszabbítási díj nélkül a helyszínen maradok. Ekkor a legtöbb esküvő már véget ér, de ha esetleg mégsem, akkor 1 órás hosszabbításra van lehetőség (erre különböző opciók vannak, szálláshely biztosítása esetén például díjmentes a hosszabbítás), hajnal 5 óránál tovább viszont én sajnos nem tudom vállalni a bulit. Az utolsó zene elhangzását követően nekem nagyjából másfél óra szükséges a technikai eszközök elbontására, tehát 5 órás zárás esetén leghamarabb fél 7-kor tudom elhagyni a helyszínt, ez már embert próbáló tud lenni :)

 

MENNYIBE KERÜL, HA ENGEM KÉRTEK FEL AZ ESKÜVŐ DJ SZEREPÉRE 2022-BEN ÉS 2023-BAN?

 

Ahogy fentebb is láthattátok, az esküvői DJ esetében meglehetősen nehéz csomag árakat megadni, a távolságtól, igénybe vett szolgáltatásoktól, technikai eszközök mennyiségétől függ az árajánlat végösszege.

Azt sem tartom szerencsésnek, hogy valaki egyáltalán ne közöljön árakat a weboldalán, ezért tájékoztató összegekkel már előzetesen is tudok szolgálni számotokra. Ha egészen pontos akarok lenni, akkor nagyjából azt az “induló árat” tudom ilyenkor leírni, amely alatt, az esetleges kedvezményes időszakokat leszámítva én biztosan nem tudok esküvői DJ megbízást vállalni.

Nagyon fontos, hogy ezeket az árakat nem “hasra ütés” alapján állapítom meg, mind a hangfalakból mind pedig a fénytechnikából van egy meghatározott mennyiség és minőség, amely alatt én nem vállalom a szolgáltatások biztosítását. Azoktól a pároktól, akik az árajánlat alapján engem kérnek fel esküvői DJ -nek, nagyon sokszor kapok olyan visszajelzést, hogy nálam olyan dolgok is benne voltak az alap árajánlatban, amely más esküvői DJ esetében már külön fizetendő, kiegészítő szolgáltatásként, vagy eszközként szerepelt. Abban pedig egészen biztos vagyok, hogy fénytechnikából legalább kétszer annyit viszek minden esküvőre, mint egy átlagos esküvői DJ.

Az sem utolsó szempont, hogy nálam a kiadott árajánlatok végösszege valóban a ténylegesen fizetendő árat takarja, nem jönnek hozzá utólag rejtett költségek, hosszabbítási díjak, útiköltség, kiszállási díj, stb.

Egy esküvői DJ ára 2022-ben és előre láthatóan 2023-ban is átlagosan minimum 200.000 Ft-ba kerül, az szinte biztosan kijelenthető, hogy ez alatt nem fogtok minőségi eszközökkel dolgozó, tapasztalt esküvői DJ -t találni. A felső határ egy felkapott esküvői DJ esetén akár a félmillió forintot is meghaladhatja, de nem ritka az sem, hogy 300.000 - 350.000 Ft körüli “átlagos” esküvői DJ árajánlatokról számolnak be a párok.

Nálam a legtöbb árajánlat végösszege 2022-ben 230.000 és 260.000 Ft közé esik a főszezon szombati dátumait tekintve, pénteki dátumokra, illetve egyéb, kevésbé felkapott napokra (akár vasárnapra is) ettől nagyjából 10-30%-kal alacsonyabb összegekkel számolhattok, akár már 180.000-200.000 Ft-tól. Ha a polgári házasságkötő szertartás hangosításával is engem szeretnétek megbízni, akkor annak díja megközelítőleg 20-25 ezer forintos tételt jelent az árajánlatokban. Lényeges szempont, hogy az általam kiadott esküvői DJ árajánlatok minden költséget tartalmaznak, nincsenek "apróbetűs" részek, és a végösszeg már az útiköltséget, járulékos díjakat is tartalmazza. Sok olyan esküvői DJ van, akik egy látszólag kedvező végösszeggel próbálnak jó pozícióba kerülni az ajánlatot kérő pároknál, majd pedig az árajánlat részletes átbeszélésénél derül ki, hogy a korábban kiadott, konkrétan pl. 170.000 Ft-os végösszeg nem tartalmazza az utazási költségeket, vagy például a SUB hangfalat, esetleg a megfelelő mennyiségű fénytechnikát, ráadásul pl. az esküvői DJ szolgáltatás időtartama csak hajnal 2-ig szól, és ezt követően óránként 10-15 ezer forint hosszabbítási díjjal kell számolni. Mindezek figyelembe vételével ugyanis a látszólag kedvező árajánlat sokkal drágább lehet, az itt felsorolt költségek akár 240-260 ezer forintra is emelhetik az egyébként 170 ezer forintos árajánlat összegét.

 

 

Ahogy korábban említettem, az esküvői DJ ára 2022-ben is összetett dolog, így a konkrét végösszeget csak az ONLINE AJÁNLATKÉRÉS leadása után, a rendezvény helyszínének és egyéb jellemzőinek ismeretében tudom megadni.

 

MENNYIRE RÉSZLETES ÁRAJÁNLATOT KAPTOK TŐLEM?

 

Különösen figyelek arra, hogy az elkészített árajánlatok, esküvőtök helyszínének megismerése, leinformálása után minden olyan költséget tartalmazzanak, amelyek az esküvővel kapcsolatban felmerülhetnek. Emiatt az árajánlatok szinte minden esetben a konkrétan fizetendő végösszeget mutatják már az elején, és nincs szükség későbbi módosításokra.

Az árajánlat tartalmazza az általatok igényelt szolgáltatásokat, leírva azok időtartamát, jellegét is, valamint részletesen felsorolom a hang-és fénytechnikai eszközök típusát és darabszámát is. Minden, általam kiadott árajánlat tartalmazza a felszámított útiköltséget is, így ez sem módosítja utólag a végösszeget.

 

 

MENNYIRE KEZELED RUGALMASAN A ZENEI KÉRÉSEKET?

 

Az esküvővel kapcsolatos zenei elképzeléseiteket már az első megbeszélés, vagy akár az ajánlatkérés alkalmával is egyeztethetjük. Minden párt meg szoktam kérni arra, hogy egy listát küldjenek azokról a zenékről, amelyeket mindenképp szeretnének hallani az esküvőn. Természetesen nem az az elvárás, hogy több száz zenét írjatok össze, optimálisan ez a lista nagyjából 30-40 dalból áll. Ugyanez vonatkozik azokra a zenékre, előadókra, vagy akár zenei stílusokra, amelyeket viszont semmiképp nem szeretnétek meghallani esküvőtökön. 

Az esküvő helyszínén is rugalmasan kezelem a zenei kéréseket, ha olyan zenét kérnek a vendégek, amely beleillik az előzetesen egyeztetett zenei vonalba, akkor nagyon szívesen lejátszom. Több helyen leírtam már, de nem győzöm hangsúlyozni, hogy mennyire fontos a vendégek zenei igényeit is figyelembe venni ahhoz, hogy felejthetetlen buli legyen az esküvőtökön.

 

 

FOGYASZTASZ MUNKA KÖZBEN ALKOHOLT? HOGYAN JELENSZ MEG AZ ESKÜVŐNKÖN?

 

A különféle esküvői szolgáltatói csoportokban rendszeresen visszatérő téma az esküvőn dolgozók  alkohol fogyasztásának megengedése, vagy inkább meg nem engedése. Sok esküvői DJ szerint a jó bulihoz muszáj inni néhány pohárkával, én viszont azon az állásponton vagyok, hogy aki alkohol nélkül nem tud jó bulit csinálni, az hagyja az egészet a fenébe. Sajnos a rendezvények világa sok esetben elnézőbb az alkohol fogyasztással szemben, még mindig sokszor látom, hogy akár a felszolgálók, akár a zenészek is tekintélyes mennyiségű alkoholt döntenek magukba egy-egy munka alkalmával. Ugyanezt nehéz lenne elképzelni, ha mondjuk egy cégnél alkalmazottként dolgoznának ezek az emberek, igaz?

Szintén nagyon sokszor látom, hogy szolgáltató kollégák nem a megfelelő öltözékben jelennek meg az esküvőn, legtöbbször azt a magyarázatot adva, hogy nekik fontos a kényelem a munkájukhoz.

Nos, én is szívesebben pakolnám el a hangfalakat, mikrofonokat rövidnadrágban és pólóban, például a polgári szertartás hangosítása után, de ez nyilvánvalóan nem fordulhat elő a gyakorlatban :)

Épp emiatt a ruházatom mindig az esküvőhöz illő megjelenésű, zakó, öltöny, és ennek megfelelő cipő, alkoholt pedig egészen biztosan nem fogok fogyasztani az esküvőtökön. 

 

Fontos az esküvői szolgáltatók közötti csapatmunka. Szabó Atis ceremóniamesterrel a Haraszthy Pincészetben.

 

IGÉNYELSZ ÉTEL ÉS ITAL ELLÁTÁST AZ ESKÜVŐN?

 

Az előző kérdéshez szorosan kapcsolódó téma, hogy szükséges-e vendégül látni a szolgáltatókat az esküvőn. Erre bizonyos esküvői szolgáltatóknál egyértelműen szükség van, azokat a szolgáltatókat, akik aktívan munkát végeznek az esküvő teljes időtartama alatt, és az egész napot Veletek töltik, bele kell számolni a vacsoravendégek közé.

Jellemzően ilyen az esküvői filmes, esküvői fotós, ceremóniamester, vagy vőfély, illetve az esküvői DJ személye. Őket biztosan vendégül kell látnotok az esküvői vacsoránál, így tehát én, mint esküvői DJ is kérni szoktam a teljes rendezvény alatt az étkezés és alkoholmentes ital biztosítását. Jó hír, hogy a szolgáltatók étkeztetéséhez a legtöbb helyszín kedvezményt biztosít a párok számára. Fontos, hogy ez a kedvezmény nem egyenlő a sokszor megalázó szolgáltatói “menüvel”, amit néhány helyszín kínál.

A legjobb választás, ha a vendégeitekkel megegyező étkezést kértek a szolgáltatók számára, alkoholmentes italcsomaggal kombinálva. Így biztosan minden esküvői szolgáltatótok érezni fogja, hogy fontos számotokra a munkájuk ezen a napon, azt pedig nyugodtan egyértelműsíthetitek számukra, hogy az alkohol fogyasztását sajnos nem tudjátok támogatni :)

  

TARTASZ SZÜNETEKET AZ ESKÜVŐ ALATT?

 

A zenei szolgáltatásokat a vendégvárástól kezdődően folyamatosan biztosítom. Ha a polgári szertartás hangosítását is rám bízzátok, akkor az alatt is elvégzem a megfelelő zenék bejátszását, a gratuláció, csokordobás, fotózkodás alatt pedig háttérzene szól. A fotózás végén, a vacsorához vonulás előtt kell számomra nagyjából 20-30 perc, amíg a szertartáshoz használt hangtechnikai eszközök bontását elvégzem.

A vacsora alatt halk háttérzene szól, az esetleg szükséges hangosítási feladatokat itt is ellátom (például mikrofonok a beszédekhez, stb.), de a vacsora ideje alatt a szolgáltatók is étkezni szoktak, így talán ez tekinthető pihenő időnek.

A nyitótáncot követően viszont csak akkor állok meg a zenével, ha ezt az esküvő programterve megkívánja, például a torta, menyasszonytánc, játékok idején, vagy ha az éjféli vacsora úgy kívánja. Éjfélt követően viszont hajnalig már megállás nélkül mehet a buli :)

 

 

MILYEN GYAKRAN KELL EGYEZTETNÜNK AZ ESKÜVŐT MEGELŐZŐEN?

 

Ha a kiadott árajánlat alapján szimpatikusnak találtok, és rám bízzátok esküvőtök zenei részét, akkor a szerződéskötést, és a szerződés megkötéséhez kapcsolódó foglaló kifizetését online, vagy elektronikusan intézzük.

A koronavírus járvány egyik pozitív hozadéka talán az, hogy egy kicsit jobban átirányította az embereket az online térbe, már nem riadnak meg a párok sem attól, ha videochaten keresztül tartjuk a kapcsolatot. Online felületen történő megbeszéléseket akár többször is tudunk tartani, ha elakadtok a szervezésben, vagy valamiben az én tapasztalataimra van szükségetek az esküvővel kapcsolatban, akkor bátran kereshettek. Emellett szeretek legalább egyszer személyesen is találkozni a párokkal az esküvőt megelőzően, bár erre az utóbbi időben nem mindig került sor, legtöbbször a távolság miatt. Külön szoktam kérni a párokat, hogy az esküvővel kapcsolatos, fontos információkat (menetrend, zenei listák, polgári esküvői szertartással kapcsolatos teendők) e-mailben is mindig küldjék el számomra, így biztosan nem felejtünk el semmit.

 

MIÓTA FOGLALKOZOL ESKÜVŐKKEL? HÁNY ESKÜVŐN DOLGOZTÁL EDDIG?

 

Az első kérdésre viszonylag pontosan tudok válaszolni, az első esküvői megbízásomat 2009-ben végeztem. Rögtön az első év után éreztem, hogy ez egy jó irány, nagyon tetszett az esküvők világa, a sokoldalúság, a kreativitás, és kifejezetten “emberközpontú” esküvői DJ -nek tartom magam. Emiatt 2010-től egyre kevesebb volt a clubok iránti érdeklődésem, és szinte kizárólag az esküvői DJ és rendezvény DJ irányba mozdultam el. Ez azért lényeges, mert a tevékenységem ténylegesen esküvőkön végzett DJ szolgáltatást takar, ellentétben néhány DJ-vel, akik pár esküvő után 20 éves szakmai tapasztalatra hivatkoznak. Hogy hány esküvőn dolgoztam? Kevés esküvő DJ fog erre így válaszolni, de fogalmam sincs…valahol 250-350 között lehetek félúton :)

  

VALÓBAN TE LESZEL OTT AZ ESKÜVŐNKÖN, VAGY CSAPATBAN DOLGOZOL TE IS?

  

Egyedül dolgozom, az egész weboldalt, annak tartalmát is saját magam töltöm fel. Így biztosak lehettek abban, hogy én leszek ott az esküvőtökön (ritka esetben egy technikust szoktam magammal vinni, ha összetett feladatokat is végre kell hajtani az esküvőn), és nem bízom egy éppen ráérő másik kollégára az egyik legfontosabb napot az életetekben. :)

 

 

TUDSZ KÜLDENI MÁS ESKÜVŐKRŐL VIDEÓT, MIXET, AHOGY DOLGOZOL? ESETLEG MEG TUDUNK NÉZNI SZEMÉLYESEN, MUNKA KÖZBEN?

  

Összetett kérdés, a válasz azonban nagyon egyszerű, mindegyikre. NEM!

A videó viszonylag egyértelmű, más emberek családi ünnepéről beszélünk, meglehetősen zárt körben. Az esküvői buli alatt pedig lehetnek már bizonyos vendégek olyan helyzetben, hogy nem örülnek, ha videó kerül ki róluk bárhova is. A bensőséges, családi hangulat miatt pedig nem is lenne etikus hosszabb videofelvételeket készíteni.

 

Piros és Gergő esküvője 2021-ből. Helyszín: Vakvarjú Csónakház Film: Parallel Productions

 

Mixet, élő zenei felvételeket pedig azért nincs értelme hallgatni és küldeni, mert minden esküvő más, minden párnak más a zenei ízlése. Soha nem dolgozom sablonok, előre összevágott zenék alapján, legtöbbször számomra is az esküvő helyszínén derül ki, hogy milyen zenei stílusokra bulizik legjobban a násznép, és ennek megfelelően alakítom az est zenei programját.

 

Dia és Ruben nagy napja a Hilltop Pincészetben. Film: Parallel Productions

 

A személyes megtekintés pedig a leghatározottabban nem lehetséges, nyilván senki nem örülne neki, ha idegenek lennének ott az esküvőjén, figyelve az esküvői DJ munkáját.

 

TALÁLUNK RÓLAD VALAHOL REFERENCIÁKAT?

 

Természetesen, a Facebook oldalamon IDE KATTINTVA elolvashatjátok a visszajelzéseket, amiket a párok írtak rólam esküvőjük után.

 

Lúci és Tomi esküvője Pakson, a Cseresznyés Pajtában. Film: https://www.mirex.hu

 

HOGYAN LEHET KIFIZETNI A SZOLGÁLTATÁSOKAT, MENNYI A FOGLALÓ ÖSSZEGE?

 

A foglaló mértéke az árajánlat végösszegének 25%-a, ezt az összeget a dátum lefoglalásakor, a szerződéskötéssel egyidőben kell átutalni a megadott bankszámlára. A kifizetett foglalóról egy külön számlát állítok ki, amely a végösszegből levonásra kerül.

Az esküvői DJ szolgáltatás kifizetése történhet az esküvő napján készpénzben, vagy az esküvő napját megelőző 30 napban bármikor, átutalással. Nagyon fontos, hogy utólag átutalással sajnos nem tudtok fizetni, így ha ezt a fizetési módot választjátok, akkor a végösszegnek az esküvő napjáig be kell érkeznie.

 

Esküvői pillanatok

Címszó kereső

Lépj velem kapcsolatba!

Gyors, online árajánlatot kérnél? Itt megteheted!

Az ajánlatkérés semmilyen kötelezettséggel nem jár, néhány perc alatt elvégezhető, és a legtöbb esetben maximum 1 napon belül elkészítem Számodra a személyre szabott árajánlatot. Legyen szó esküvői DJ, vagy rendezvény DJ szolgáltatásról, itt bármilyen, ezzel kapcsolatos kérdéssel fordulhatsz hozzám!

Az üzenetek ritka esetben spam mappában landolnak, így kérlek, hogy azt is ellenőrizd az ajánlatkérés után 1-2 nappal!

Igényelt szolgáltatások

Kiemelt esküvői szolgáltató partnerek, akikkel biztosan gördülékeny a közös munka



PAPUCSEK JÓZSEF - Ceremóniamester


MOÓR DÁVID - Fényképész


BOKÁNYI ATTILA - Esküvő film, cinematográfia


PINTÉR TAMÁS - Ceremóniamester


MAROSI VIKTOR - Ceremóniamester


OCSKAY RUDOLF - Ceremóniamester


PICTORIAL - Esküvői fotó


KORMOS RÓBERT - Ceremóniamester


DÉBER GÁBOR - Esküvő fotó


KÉRGES MÁTÉ - Esküvő fotó


Paralell Productions - Esküvői film