ESKÜVŐI DJ BLOG

Az ajánlatkérésekkel kapcsolatos tudnivalókról már korábbi blog bejegyzésben olvashattatok. Az árajánlat elfogadását követően az első kérdés az szokott lenni a párok részéről, hogy “mi a további teendő a foglalással kapcsolatban?”, így most ezt a folyamatot részletezem a kapcsolatfelvételtől egészen a szerződés aláírásáig. Ha már kértél tőlem esküvői DJ árajánlatot, de még nem sikerült döntened, akkor is érdemes beleolvasni a bejegyzés tartalmába, ha pedig ajánlatkérés előtt állsz, akkor a cikkben egészen pontos számokat láthatsz a nálam elérhető 2021-es esküvői DJ árakról.

 

 

Az esküvői DJ kiválasztása nem könnyű feladat, sok időt igényel, hogy a Google találati listáján kiválasztott szolgáltatóktól bekérjétek az árajánlatokat, és átbeszéljétek azokat.

Vannak szerencsés helyzetben lévő párok, akiknek könnyebb a döntés azáltal, hogy már voltak olyan esküvőn, ahol én szolgáltattam a zenét, vagy pedig ismerősük, barátjuk, illetve velem sokszor dolgozó szolgáltató (leginkább esküvői ceremóniamester és fotós, filmes) ajánlására jutnak el hozzám.

 

Az időigényesség miatt én átlagosan 2-3 hetes érvényességi időt adok az általam elkészített esküvői DJ árajánlatokra, és igyekszem 2 napon belül választ adni minden megkeresésre. Úgy gondolom, hogy ennyi idő alatt már megfontolt döntést lehet hozni, fel tudjátok tenni az ajánlatokkal kapcsolatos kérdéseket a “versenyben lévő” szolgáltatóknak, megbeszélésekhez is tudtok időpontot egyeztetni. A tapasztalataim azt mutatják, hogy a szakmai, emberi értékek alapján szimpatikus esküvői DJ szolgáltatót kereső párok ennyi idő alatt meghozzák a döntésüket. A többi esetben valószínűleg kizárólag az ár alapján történik a döntés, hosszú hetekig keresik a lehető legolcsóbb szolgáltatót, azt pedig kendőzetlen őszinteséggel jelenthetem ki, hogy ilyen versenyben, ahol csakis a legolcsóbb ár számít, én nem szeretnék részt venni.

 

Bizonyára Nektek is számít az igényes megjelenés, több száz esküvőn szerzett tapasztalat (szándékosan nem a rutin szót használtam, mert szerintem azzal lehet a legnagyobb hibát elkövetni, ha valaki rutinból old meg esküvőket) megbízható, minőségi hang-és fénytechnika az esküvői DJ -től, ezért jutottatok idáig az olvasásban. Ha úgy döntöttetek, hogy rám bízzátok esküvőtök zenei és technikai szolgáltatásait, akkor az alábbi lépésekben tudtok velem megállapodni, szerződést kötni.

 

1. KAPCSOLATFELVÉTEL

 

Érdemes már az árajánlat átnézése előtt küldenetek egy visszaigazolást arról, hogy sikeresen megkaptátok az ajánlatot. Ezt kérni is szoktam, egyrészt mert nekem is fontos, hogy biztosan választ kapjanak a párok minden megkeresésre, másrészt pedig a visszajelzéssel tudjátok számomra érzékeltetni, hogy nem csupán egy “sablon” ajánlatkérésről van szó. Ha szimpatikusnak találjátok az árajánlatot, és valószínűleg engem szeretnétek megbízni, akkor minél előbb vegyétek fel velem a kapcsolatot! Ha még nem döntöttetek, de több információ is érdekel Benneteket, akkor a legegyszerűbb egy rövid megbeszélést is tartanunk. Ez semmilyen kötelezettséggel nem jár, teljesen díjmentes, online, vagy telefonon pedig pillanatok alatt összehozható.

 


 

2. SZERZŐDÉSKÖTÉS, DÁTUM LEFOGLALÁSA

 

Ha biztosak vagytok abban, hogy engem szeretnétek választani a zenei szolgáltatásokra, akkor ezt a döntést egy vállalkozói szerződéssel, és az ehhez kapcsolódó, 25%-os mértékű foglalóval tudjátok véglegesíteni. A szerződést közösen is átbeszélhetjük, nagyon szívesen válaszolok minden, ezzel kapcsolatos kérdésetekre. Nagyon fontos, hogy a szerződéskötéssel egyidejűleg meg kell történnie a foglaló kifizetésének is, mert csak így tudom számotokra véglegesen lefoglalni a dátumot. Ebből adódóan, az egyszerűbb és gyorsabb lebonyolítás miatt a szerződéskötés szinte minden esetben online történik, a foglalót pedig átutalással szokták teljesíteni a párok, de ha személyesen szeretnétek ezt intézni, annak sincs akadálya.

 

3. ESKÜVŐT MEGELŐZŐ EGYEZTETÉSEK

 

A szerződéskötések többsége általában bőven 1 évvel az esküvőt megelőzően történik, így viszonylag sok idő telik el az aláírás és a teljesítés között. Ebben az időszakban is bármikor számíthattok rám, ha valamiben igénylitek a segítségem a szervezéssel kapcsolatban, kérdéseitek vannak, esetleg tanácsot szeretnétek kérni, akár azonnal össze tudunk hozni egy video-vagy telefonhívást, és a lehetőségekhez mérten mindenben segítelek Benneteket. Ezek a konzultációk nem jelentenek semmilyen plusz költséget számotokra, sőt, örülök, ha valamiben az én tapasztalataim alapján hoztok döntést.

 

4. ESKÜVŐ FORGATÓKÖNYVÉNEK VÉGLEGESÍTÉSE, KONZULTÁCIÓ

 

Fontosnak tartom, hogy az esküvő előtt legalább egyszer személyesen is találkozzak Veletek. Sajnos nem minden esetben jön ez össze, a 2020-as évben a koronavírus például az online térbe helyezte a megbeszéléseket, és valószínűleg ez így lesz még 2021 első negyedévében is. A legjobb, ha ezt a személyes találkozót akkor ejtjük meg, amikor már végleges az esküvő forgatókönyve, ez az esküvő előtt 1-2 hónappal szokott elkészülni. Ilyenkor már tudjátok, hogy milyen zenéket szeretnétek hallani a különféle eseményeknél, ha igényeltétek a polgári szertartás hangosítását, akkor annak részleteit is ekkor beszéljük át. Valószínűleg kisebb-nagyobb változtatások még így is lesznek az esküvővel kapcsolatban, így a módosításokat igyekszem rugalmasan kezelni a későbbiekben is, az ésszerűség és teljesíthetőség határain belül :)

 

5. AZ ESKÜVŐ NAPJA

 

Az esküvő napján az előzetesen megbeszélt időpontban érkezem a helyszínre, az érkezésem idejét sokszor előre el is kéri Tőletek az esküvői helyszín. Legalább 2, de inkább 3 órával a tényleges kezdés előtt meg szoktam érkezni, így biztosan mindennel elkészülök, van időm átöltözni, tesztelni az eszközök működését, stb. Ha igényeltétek, akkor hangosítom a polgári esküvői szertartást is a helyszínen, a vacsora alatti háttérzene után pedig, nyitótáncot követően az előzetesen egyeztetett zenei stílusokban, és a helyszínen tartózkodó vendégek hangulatának megfelelően végzem a DJ szolgáltatást. Szünetet kizárólag akkor tartok, ha azt az esküvő programterve megkívánja, ez általában az esküvői torta, a játékok, vendégekkel közös programok, és néha az éjféli menü idejére korlátozódik.

 

6. FIZETÉSI INFORMÁCIÓK

 

A foglaló összegéről külön számlát állítok ki közvetlenül a jóváírás után néhány órával, ezt a számlát elektronikus úton, a Billingo online számlázó programon keresztül kapjátok meg. A teljes összegről, a foglaló levonását követően szintén egy külön számlát állítok ki, ennek kifizetésére több lehetőség is rendelkezésetekre áll. A legrégebbi módszer az, hogy az esküvő napján, készpénzben történik a végösszeg kifizetése, egy arra alkalmas időpontban, amikor Ti is ráértek néhány percet szánni erre. A készpénzes fizetés manapság már viszonylag ritka, a legtöbben az átutalást választják, és én is 21. századibb megoldásnak tartom ezt a módszert a boríték tologatás helyett. Ebben az esetben az esküvő napjáig meg kell történnie a végösszeg átutalásának a szerződésben megadott bankszámlára, ezt az esküvőt megelőző 30 napban bármikor megtehetitek. 

 

7. TAPASZTALATOK

 

Csúnya szóval nevezhetjük ezt a részt “vevőelégedettségi kérdőívnek” is, de egyszerűen csak annyit jelent, hogy ha elégedettek voltatok a munkámmal, akkor ezt a Facebook és Google erre alkalmas felületein osszátok meg esküvőtöket követően a jövőn házasulandó, esküvői DJ -t kereső párokkal is, megkönnyítve esetleg az ő döntésüket, hogy engem válasszanak. 

Facebook ajánlásokat ITT olvashattok, és adhattok le.

 online ajanlat

Szintén nagy örömmel tölt el, ha elkülditek nekem az esküvőről készült képeket, vagy ha volt filmes, akkor az esküvői videót is, ezek fontos referenciát jelentenek számomra.

 

 

MILYEN ÖSSZEGŰ ESKÜVŐI DJ ÁRAKRA SZÁMÍTHATTOK 2021-BEN ÉS 2022-BEN, HA TŐLEM KÉRTEK AJÁNLATOT?

 

A legtöbb esküvői DJ a saját weboldalán még csak tájékoztató árakat sem ad meg, részben azért, mert azzal “elárulja” magát a konkurens szolgáltatók előtt is. Ami talán fontosabb, hogy nagyon nehéz általános árakat, árajánlatot megadni, mivel nagyon eltérőek az esküvők technikai igényei és az igénybe vett szolgáltatások is, így nehéz “csomagokban” gondolkodni. Saját tapasztalatom viszont az, hogy én is alaposabban megnézem az olyan oldalakat, ahol árat is megjelenítenek, ahol pedig nem találok árat, azokon hamarabb átsiklom. Így összeállítottam 3 olyan esküvői DJ ajánlatot (alap, bővített, prémium), amely támpontot adhat számotokra. Ezekhez képest is lehetnek eltérések a Nektek kiadott árajánlatban, de nagyjából láthatjátok, hogy az egyes esküvői DJ összeállítások milyen szolgáltatásokat és eszközöket tartalmaznak, és ezeket megközelítőleg milyen áron kaphatjátok meg 2021-ben és 2022-ben. Ki kell emelnem azonban, hogy a “csomagok” megnevezése nem a szolgáltatás és az eszközök minőségére, hanem azok mennyiségére, és a rendelkezésre állás időtartamára utal, és az esküvői FŐSZEZON SZOMBATI árait (május utolsó két hétvégéjétől szeptember végéig) vettem figyelembe, amelyek 2021.06.01-től érvényesek. A szolgáltatásokról minden esetben alanyi adómentes (az áfa összege nem növeli az árakat) számlát állítok ki.

 

ESKÜVŐI DJ ÁRAK 2022-TŐL

 

ALAP

  • Kb. 40-50 fő vendéglétszámig, kisebb helyszínekre alkalmas összeállítás
  • Hangtechnika: 2 db RCF 315A, aktív, nagy teljesítményű szélessávú hangfal
  • Fénytechnika: 2 db fényállvány, felszerelve:
    • 4 db színező reflektorral, amelyek a tánctér alapfényét adják
    • 4 db SPOT jellegű (ábrás, színes) mozgófejes robotlámpával
    • 1 db hazer (ködgép), amely alig észrevehető a levegőben, de látványossá teszi a fényeket
    • Szoftveres fényvezérlés
  • 1 db Sennheiser, vezeték nélküli mikrofon a beszédekhez, köszöntőkhöz
  • A vacsorát megelőző vendégérkezéskor háttérzene biztosítása
  • A vacsora alatti időszakban háttérzene, mikrofon(ok) hangosítása
  • A nyitótáncot követően DJ szolgáltatás, az első tánctól számított bruttó 7 órás időtartamban (általában 21:00-tól 04:00-ig)

 

215.000 FT-TÓL

 

 

 

BŐVÍTETT

    • Kb. 90-100 fő vendéglétszámig, átlagos méretű helyszínekre alkalmas összeállítás
    • Hangtechnika: 2 db QSC, aktív, nagy teljesítményű szélessávú hangfal, 1 db SUB hangfal
    • Fénytechnika: 3 db fényállvány, felszerelve:
    • 6 db színező reflektorral, amelyek a tánctér alapfényét adják
    • 6 db SPOT jellegű (ábrás, színes) mozgófejes robotlámpával
    • 3 db WASH jellegű (derítő-színező) mozgófejes robotlámpával
    • 6 db akkumulátoros, vezeték nélküli, LED surlófény (falszínezés, oszlopok megvilágítása, stb.)
    • 1 db hazer (ködgép), amely alig észrevehető a levegőben, de látványossá teszi a fényeket
    • Szoftveres fényvezérlés
    • 2 db Sennheiser, vezeték nélküli mikrofon a beszédekhez, köszöntőkhöz
    • A vacsorát megelőző vendégérkezéskor háttérzene biztosítása
    • A vacsora alatti időszakban háttérzene, mikrofon(ok) hangosítása
    • A nyitótáncot követően DJ szolgáltatás, az első tánctól számított bruttó 7 órás időtartamban

 

245.000 FT-TÓL

 

 

EXTRA

  • Kb. 180-200 fő vendéglétszámig, akár nagyobb helyszínekre is alkalmas összeállítás
  • Hangtechnika: 4 db QSC, aktív, nagy teljesítményű szélessávú hangfal, 2 db SUB hangfal
  • Fénytechnika: 4 db fényállvány, felszerelve:
    • 8 db színező reflektorral, amelyek a tánctér alapfényét adják
    • 8 db SPOT jellegű (ábrás, színes) mozgófejes robotlámpával
    • 4 db WASH jellegű (derítő-színező) mozgófejes robotlámpával
    • 12 db akkumulátoros, vezeték nélküli, LED surlófény (falszínezés, oszlopok megvilágítása, stb.)
    • 1 db hazer (ködgép), amely alig észrevehető a levegőben, de látványossá teszi a fényeket
    • Szoftveres fényvezérlés
  • 2 db Sennheiser, vezeték nélküli mikrofon a beszédekhez, köszöntőkhöz
  • A vacsorát megelőző vendégérkezéskor háttérzene biztosítása
  • A vacsora alatti időszakban háttérzene, mikrofon(ok) hangosítása
  • A nyitótáncot követően DJ szolgáltatás, az első tánctól számított bruttó 7 órás időtartamban

 

300.000 FT-TÓL

 

 

Az összeállítások nem tartalmazzák a polgári házasságkötő szertartás hangosítását, ennek díjához az alábbi két összeállítás ad tájékoztatást.

 

POLGÁRI SZERTARTÁS HANGOSÍTÁS ALAP CSOMAG:

  • 1 db RCF 310A, aktív, szélessávú hangfal, állványon
  • 1 db Macbook, vagy iPad a zenék bejátszásához
  • 1 db Yamaha, kis méretű, effekt nélküli keverőpult
  • 1 db Sennheiser, vezeték nélküli mikrofon, mikrofonállványon az anyakönyvvezető részére
  • 30 perc vendégváró háttérzene, valamint a teljes polgári szertartás hangosítása

20.000 FT-TÓL

 

POLGÁRI SZERTARTÁS HANGOSÍTÁS BŐVÍTETT CSOMAG:

  • 2 db RCF 310A, aktív, szélessávú hangfal, állványon
  • 1 db Macbook, vagy iPad a zenék bejátszásához
  • 1 db Soundcraft, effektes keverőpult, amely alkalmas élőzene és ének hangosítására is
  • 1 db Sennheiser, vezeték nélküli mikrofon, mikrofonállványon, vagy 1 db Sennheiser vezeték nélküli mikroport (csíptetős mikrofon) az anyakönyvvezető részére, hogy elkerüljük a mikrofonállvány használatát (fotók és film miatt előnyös, ha nincs állvány)
  • továbbá 1 db Sennheiser, vezeték nélküli mikroport (csíptetős mikrofon) a vőlegény zakójára, amely a fogadalomtételnél előnyös
  • 30 perc vendégváró háttérzene, valamint a teljes polgári szertartás hangosítása

40.000 FT-TÓL

 

Az útiköltség számításánál figyelembe veszem a konkrét távolságot, valamint az ehhez kapcsolódó egyéb díjakat, utazási időt is, az így kalkulált összeg átlagosan 100 FT/km költséget jelent. Dunaújváros 50 km-es körzetében, így például Székesfehérvárra és Fejér megye nagy részére, a fejér megyei esküvőkre általában nem számítok fel útiköltséget. Távolabbi helyszínek (például veszprém megyei, balatoni esküvők) esetén is csak az 50 km-en felüli díjat kell kifizetni, így például Veszprém megye, Tolna megye, Somogy megye, de akár Győr-Moson-Sopron és Bács-Kiskun megye területein is nagyon kedvező útiköltséggel tudom vállalni az esküvőket, így csak minimális tételt jelentenek az árajánlatokban.

  

Természetes, hogy minden jegyespárnál van egy költségkeret, amelyet a különböző esküvői szolgáltatókra kíván költeni. Sokszor tapasztalom viszont azt, hogy a párokat meglepetésként érik a szolgáltatói árak, sokszor nem értik, hogy miért kerül annyiba például az esküvői DJ, ennek részleteit egy korábbi cikkben elolvashatod. Emiatt szoktam javasolni egy “prioritási lista” létrehozását, nyugodtan rangsoroljátok a számotokra fontos szolgáltatókat, hiszen mindenkinél más kap hangsúlyosabb keretet az esküvő költségvetésében. Ez a sorrend meglehetősen szubjektív, valaki az esküvői dekorációra költ el akár félmillió forintot is, valakinek az a fontos, hogy a legjobb filmes örökítse meg a nagy napot, nem sajnálva erre akár 400.000 Ft-ot sem. És persze vannak olyan párok, akik felhőtlen bulizásra fektetik a legnagyobb hangsúlyt, fontos az igényes fénytechnika és hangzás, és tisztában vannak azzal, hogy egy ilyen, minőségi szolgáltatásokat nyújtó esküvői DJ ára 2021-ben bizony legtöbbször 220.000-270.000 Ft között mozog. Különböző felmérések eredményei bizonyítják, hogy az esküvő helyszíne, az étel-ital minősége és mennyisége, és a jó buli marad meg legtovább a vendégek emlékezetében, bár ezen emlékek a megfelelő italmennyiség esetén jelentősen megkophatnak :)

 

Semmiképp nem érdemes tehát az esküvői DJ költségén spórolni, különösen akkor nem, ha például a polgári házasságkötési szertartás hangosítást is rá bízzátok. A legtöbb esküvői DJ tisztában van az általa biztosított technika és szolgáltatás piaci árával, néhány kivételtől eltekintve egy meghatározott ár alatt nem vállalnak esküvőket, és higgyétek el, hogy ennek alapos oka van. Ilyenkor az esküvő DJ felel azért hogy az anyakönyvvezető hangja mindenhol érthető legyen, rendelkezik a szükséges hangosítási tapasztalatokkal, jó érzékkel állítja be a mikrofonokat, figyel a háttérzenék megfelelő hangerejére. Ismeri a polgári szertartás menetét, tudja, hogy pontosan hol, milyen zenét kell elindítania, és annak meddig kell tartani. Emellett technikai támogatást nyújt a ceremóniamesternek és a különböző beszédekhez, megbízhatóan kezeli a legkorszerűbb vezérléssel rendelkező fénytechnikát, figyelembe veszi a fotós és filmes kéréseit, hogy mindig pontosan úgy és oda világítsanak a fények, ahova szükséges. A fénytechnika fontosságáról már külön blog bejegyzésben olvashattatok, ahogy a többi, árajánlatot befolyásoló tényezőről is, így már biztosak vagytok abban, hogy egy mellékállású, “100.000 Ft-os” esküvői DJ árát és eszközeit nem lehet összehasonlítani egy főállásban ezzel foglalkozó, megbízható, akár évtizedes tapasztalatokkal rendelkező esküvő DJ 250.000-300.000 Ft közötti ajánlatának tartalmával.

 

DE HOGYAN TUDSZ EGY KICSIT SPÓROLNI AZ ESKÜVŐI DJ, VAGY MÁS ESKÜVŐI SZOLGÁLTATÓ ÁRAIN 2021-BEN?

ERRE A KÉRDÉSRE IDE KATTINTVA KAPHATSZ VÁLASZT!

 

 

SZERETNÉL ÁRAJÁNLATOT KÉRNI TŐLEM? ITT MEGTEHETED!

online ajanlat

Facebook

Esküvői pillanatok

Kiemelt esküvői szolgáltató partnerek, akikkel biztosan gördülékeny a munka



PAPUCSEK JÓZSEF - Ceremóniamester


DÉBER GÁBOR - Esküvő fotó


BOKÁNYI ATTILA - Esküvő film, cinematográfia


KORMOS RÓBERT - Ceremóniamester


MAROSI VIKTOR - Ceremóniamester


OCSKAY RUDOLF - Ceremóniamester


MOÓR DÁVID - Fényképész


HOTEL KARDOSFA Zselickisfalud - Esküvő helyszín


SESSION HOTEL Ráckeve - Esküvő helyszín


ÁGOSTHÁZY BOTOND - Esküvő fotó


MIREX FILM&FOTO - Esküvői film & fotó, szelfigép


TÓPART HOTEL Balatonvilágos - Esküvő helyszín


JÁVORI FOTÓ - Esküvői film, fotó